پیاده سازی تصورات با آموزش طراحی کاراکتر

0

بیاید تصور کنیم که وارد یک بیابان پس از آخرالزمانی شده اید که مملو از اختراعات فن آوری های بخار پانک اینده ، ساختمانهای متروکه و شرایط سخت آب و هوایی است. در آنجا چندین گروه از سلولهای عشایری زندگی می کنند که روزانه برای به دست آوردن غذا ، دارو و سلاح برای زنده ماندن تلاش می کنند. این طایفه های کوچک خارجی / انسانی در جنگ مداوم با یکدیگر هستند ، آنها برای به دست آوردن فضای بیشتر و گسترش سلول های خود برای کنترل تمام نژادها که در آن جهان زندگی می کنند ، می جنگند. شما همه این مواردی را که تصور کردید را خواهید توانست با پکیج آموزش طراحی کاراکتر پیاده سازی نمایید.

گروهی از شورشیان موفق شده اند از لباس های مختلف فرار کنند و قصد دارند به هر قیمتی از مرزهای بیابان فراتر روند. به آنها گفته شد که در آن سوی مرزهای زمینی ، دنیای جدیدی وجود دارد که مملو از جنگل های دست نخورده ، رودخانه های قدرتمند و حیات وحش ناشناخته است. آنها قصد دارند زندگی جدیدی را در آنجا آغاز کنند. بنابراین داستان ما آغاز می شود …

و شما همچنین می توانید با استفاده از آموزش طراحی کاراکتر در illustrator بخشی از آن باشید.

ماموریت شما این است که به شخصیت های اصلی این ماجراجویی جان دهید. امیدوارم شما را به فضای مناسب برسانم … زیرا هیچ کس نگفت این کار آسان خواهد بود … اما اگر برای ادامه کار به اندازه کافی الهام بگیرید ، ایجاد این شخصیت ها را در Affinity Designer بسیار سرگرم خواهید کرد.

این کار به سه قسمت تقسیم شد:

آپارتمانها
سایه انداختن
پایان دادن به تنظیمات
این پروژه تمام شده ما خواهد بود.

پروژه نهایی
خلاصه ماموریت
رتبه: دانش پیشرفته مورد نیاز:

با رابط طراح و به خصوص ابزار قلم آشنا شوید.
مهارت های طراحی / طراحی (در غیر این صورت نگران نباشید ، طرح اصلی در نظر گرفته شده برای این آموزش به شما ارائه می شود).
ایجاد و کار با لایه ها.
شما یاد خواهید گرفت که چگونه:

طرحی خشن ترسیم کرده و با استفاده از ابزارهای قدرتمند یک طراح ، آن را به تصویر با کیفیت چاپ کامل و رنگارنگ منتقل کنید.
برای کنترل وزن خط خود از عملکرد فشار منحصر به فرد یک طراح استفاده کنید.
از لایه های متناسب تطبیق طراح استفاده کنید تا رنگهای تصویرگری خود را به طرز غیر مخربی به شدت تغییر دهید.
آنچه یاد نخواهید گرفت:

نحوه نقاشی با دست این آموزش تصور می کند که شما با کمک مداد یا رسانه دیجیتال مهارت های طراحی دارید و دوست دارید با کمک گرافیک برداری برتری خوبی به نقاشی های خود بدهید.
ابزار
شما می توانید تمام منابع ذکر شده برای این منظور را برای پروژه در اینجا بدست آورید ، از جمله فایلهای اصلی طرح و اسکن و طراح در مراحل هنری و مراحل ایجاد نهایی.

کاهش منابع
آپارتمانها
طرح اصلی
طرح اصلی
اول از همه ، ما باید از یک نقاشی طراحی شده توسط دست کار کنیم. برای وارد کردن تصویر اسکن شده یا دیجیتال طرح به طراح ، به File> Place بروید و سپس آن را درون بوم خود قرار دهید.

نکته: هنگام تنظیم لایه رهگیری ، ممکن است بخواهید میزان تیرگی آن را تا حدود 35٪ کاهش دهید تا خطوط برداری خود را به راحتی روی آن ترسیم کنید. نشانگر تیرگی را می توان در بالای صفحه لایه ها مشاهده کرد. در صورت لزوم می توانید این لایه را قفل کنید تا به طور تصادفی از جابجایی آن جلوگیری کنید.
پانل لایه
برای اینکه همه چیز از ابتدا منظم باشد ، باید برای هر شخصیت و زمینه متفاوت از این صحنه یک لایه جداگانه ایجاد کنید.

یکی از لایه های شخصیت خود را انتخاب کنید (در این مورد “دختر”) و با ابزار قلم شروع به ردیابی خطوط آن کنید. در این بین نباید خیلی دقیق باشید.

شکل را ببندید و این مرحله را تکرار کنید تا نقاشی خود را ادامه دهید.

نقاشی قلم
این قسمت خسته کننده ترین قسمت است ، اما وقتی به آن عادت کنید ، بسیار سرگرم کننده خواهید بود که طرح های خود را ترسیم کنید. ارزان تر از جوهر واقعی است!

ابزار هوشمند حالت قلم
ابزار هوشمند حالت قلم
به هر حال ، ابزار قلم دارای چهار حالت مختلف است. اگر از قبل با رسم منحنی Bézier آشنا هستید ، باید بدانید که چگونه از حالت قلم طبیعی استفاده کنید (1). حالت چند ضلعی (3) و حالت خطی (4) به ترتیب چند ضلعی مستقیم و خطوط ساده با پایان دادن به خود ارائه می دهند. همه چیز بسیار ساده است.

از آنجا که در اینجا با ویژگی های بسیار خاصی که منحصر به طراح وابستگی است روبرو هستیم ، بیایید لحظه ای روی حالت هوشمند تمرکز کنیم (2). این وضعیت قدرتمند نیاز به کمی توضیح بیشتر دارد.

در تصویر (سمت چپ) ، من یک طرح کلی مسدود شده را با استفاده از حالت معمول کلیک برای کلیک کلیک کردم – همانطور که می بینید من خیلی ترجیح نمی دادم که یک طرح دقیق را ترسیم کنم. با این حال ، در تصویر دوم (راست) ، من به سایت برای برخی از منحنی های خوب و صاف مراجعه کردم … درست است؟ درست نیست! من همان کار قبلی را انجام دادم ، اما به جای آن در حالت هوشمند کار کردم. این حالت منحنی ها را به طور خودکار برای شما تعیین می کند و راهی را که می خواهید رئوس مطالب خود را ترسیم کنید پیش بینی می کند.

برای فرد کمال گرا ، می توانید با کمک ابزار node تغییرات جزئی دیگری ایجاد کنید.

“حالت هوشمند ابزار قلم به یکی از بهترین دوستان شما برای صرفه جویی در وقت تبدیل خواهد شد. به من اعتماد کنید ، به آن عادت کنید.”

این همان چیزی است که لایه ‘دختر’ پس از ردیابی کل بدن به نظر می رسد.

همین کار را با هر شخصیت انجام دهید. وقتی کارتان تمام شد ، یک خط وکتور زیبا خواهید داشت که آماده رنگ آمیزی است.

هنر خط جمع آوری شده است
تصاویر پس زمینه
گروه پشتیبان

طراحی مسطح
پس زمینه تخت نهایی
“نمی توان از پس زمینه صرف نظر کرد. از نظر من آنها به اندازه شخصیت های اصلی شما مهم هستند. آنها زمینه و مکانی فیزیکی را فراهم می کنند ، اما همچنین می توانند روحیه داستان شما را تنظیم کنند. ”

چیزی که ما می خواهیم از طریق زمینه های خود ارتباط برقرار کنیم این است که ما در یک مکان ناهموار نیمه متروک زندگی می کنیم ، و افراد سختی در آن زندگی می کنند. اگر آنها را روی زمینه ای به صورت تصادفی رنگی قرار دهیم ، اطلاعات ارزشمندی را از داستان خود دور می کنیم.

بیایید به بررسی پس زمینه بپردازیم. برای ردیابی آن باید همان تلاشی را انجام دهید که با شخصیت های خود انجام داده اید. در اینجا کارهای Pen Tool بسیار زیاد است ، اما در پایان خواهید دید که نتایج رضایت بخشی خواهد داشت. حالا ، بیایید به چیزهای سرگرم کننده بیشتری غوطه ور شویم!

خطوط پس زمینه
رنگ آمیزی – بازگشت به گذشته
به یاد می آورید وقتی کودکی بودید ، تمام آن کتاب های رنگ آمیزی خنده دار را پر می کردید؟ خوب ، شما هم اکنون به آن سن باز خواهید گشت! این یکی از قسمتهای مورد علاقه من است ، زیرا شما می توانید حالت کلی صحنه خود را تنظیم کنید.

با انتخاب هر شکل شروع کنید و آنها را با رنگ اصلی شخصیت های خود پر کنید. از یک پالت بسیار محدود برای هر یک استفاده کنید زیرا این امر یافتن هارمونی خوب رنگ و آزمایش ترکیب رنگ های مختلف را آسان تر می کند.

نکته: چرا یک پالت رنگ ایجاد نمی کنید؟ همانطور که رنگهای اصلی خود را انتخاب می کنید ، بهتر است آنها را برای استفاده های بعدی ذخیره کنید ، بنابراین مجبور نیستید هر بار به دنبال آنها بگردید. برای ذخیره یک رنگ ، فقط روی افزودن جریان پر به پالت در صفحه Swatches کلیک کنید.
در زیر تفکیک پالت رنگ اصلی من برای هر شخصیت آورده شده است. همانطور که می بینید همه آنها از رنگ های اشباع و زنده هستند. اگر این آموزش را به همراه نقاشی اصلی دنبال می کنید ، خوش شانس هستید! در اینجا پالت های اصلی CMYK قابل بارگیری برای هر کاراکتر آورده شده است.

نمودار رنگی تخت

بارگیری پالت CMYK
پالت خرگوش
C: 00 ، M: 72 ، Y: 100 ، K: 00
C: 00 ، M: 15 ، Y: 84 ، K: 24
C: 32 ، M: 35 ، Y: 46 ، K: 25
C: 00 ، M: 44 ، Y: 35 ، K: 00
C: 67 ، M: 89 ، Y: 37 ، K: 00

پالت دخترانه
C: 00 ، M: 31 ، Y: 100 ، K: 00
C: 81 ، M: 41 ، Y: 45 ، K: 00
C: 60 ، M: 80 ، Y: 27 ، K: 00
C: 16 ، M: 89 ، Y: 57 ، K: 00
C: 04 ، M: 33 ، Y: 44 ، K: 00
C: 27 ، M: 27 ، Y: 37 ، K: 27

پالت موجود کوچک
C: 58 ، M: 62 ، Y: 52 ، K: 00
C: 09 ، M: 12 ، Y: 22 ، K: 05
C: 25 ، M: 71 ، Y: 40 ، K: 00
C: 64 ، M: 11 ، Y: 40 ، K: 00

پالت پس زمینه
C: 02 ، M: 04 ، Y: 10 ، K: 00
C: 00 ، M: 08 ، Y: 27 ، K: 00
C: 33 ، M: 23 ، Y: 43 ، K: 00
C: 48 ، M: 35 ، Y: 44 ، K: 00
C: 04 ، M: 24 ، Y: 32 ، K: 00
C: 00 ، M: 33 ، Y: 30 ، K: 14

برای پالت پس زمینه ، رنگ های اشباع و کم رنگ را امتحان کنید تا شخصیت های خود را در صحنه خود ظاهر کنید (به همین دلیل شخصیت های ما رنگ اشباع بیشتری دارند). این یک قاعده حک شده در سنگ نیست ، اما برای من مفید است.

وزن و جزئیات خط
اکنون ، شما در شرف کشف یکی از چندین ویژگی هستید که Affinity Designer را از سایر برنامه ها متمایز می کند. این ویژگی خاص را فشار می نامند.

فشار به شما امکان می دهد وزن استاندارد خط خود را با شبیه سازی ضربات مخروطی ساخته شده با قلم موی سنتی – به طور غیر یکنواخت کنترل کنید – همه اینها بدون نیاز به یک قرص قلم حساس به فشار است. در Stroke Panel قابل تنظیم است.

ایجاد پروفایل
دو پنجره نمایه فشار که با کلیک روی Pressure در صفحه Stroke (در زیر) نشان داده می شود ، نمایه پیش فرض و یک نمایه اصلاح شده (چپ و راست) را نشان می دهد. اولی (پیش فرض) تاثیری در ضربه انتخابی ندارد ، در حالی که دومی شکل ضربه را ایجاد می کند. برای شکل دادن به نمایه ، هر یک از گره های گوشه مربع بالا را به سمت پایین بکشید. این روش را می توان برای ایجاد مژه های کامل استفاده کرد. در مثال ، مژه ها با پروفایل اعمال شده ظاهر جالب و پویایی تری پیدا می کنند.

نکته: برای نمایه های نامتقارن ، کلید Alt را فشار دهید در حالی که گره های انتهایی را می کشید تا آن را جدا از دیگری منتقل کنید.
نکته جالب در مورد ویژگی این است که شما هرگز اشتباه نخواهید کرد ، زیرا غیر مخرب است. برای تنظیم مجدد سکته مغزی در حالت اولیه ، می توانید هر زمان تغییر شکل دهید یا Reset را روی پنجره فشار دهید تا بتوانید با آن بازی کنید.

به عنوان نمونه های دیگر ، دستان دختر و پاهای موجود کوچک بهبود یافتند. رشته های کوچک چمن از پس زمینه فقط با استفاده از عملکرد Pressure ساخته شده اند. عالی!

این پیشرفت تاکنون است.

رنگ های تخت کامل است
اکنون که رنگ های تخت خود را کاملاً مرتب کرده ایم ، وقت آن است که به شخصیت های خود عمق بیشتری ببخشیم و به آنها کمک کنیم تا واقعاً برجسته و ستارگان داستان ما باشند.

سایه زدن
ما قصد نداریم عمیق به نور خسته کننده مستقیم / غیرمستقیم برویم ، در اینجا نور را تکان می دهیم و مفاهیم سایه را شکل می دهیم. برای ساده نگه داشتن موارد ، یک منبع نور در سمت چپ بالای صحنه ما پیش بینی شده است – به این ترتیب می توان تمام سایه های ما را در سمت راست قرار داد.

منبع نور
این اصل احتمالاً در موقعیت های واقع گرایانه نور مناسب نخواهد بود ، اما از آنجا که ما به دنبال یک مانگا کارتونی بیشتر هستیم ، این روش اساسی برای نورپردازی باید برای جلد کتاب کمیک ما مناسب باشد.

سایه های کشیده شده
ما در حال حاضر تمام اشکال اصلی شخصیت های خود را ترسیم کرده ایم ، درست است؟ خوب ، ما از این اشکال برای کمک به ما در ایجاد سایه های کشیده شده استفاده خواهیم کرد. بیایید چهره دختر را به عنوان مثال در نظر بگیریم.

نمونه سایه صورت دخترانه
تصویر اصلی.
با ابزار Pen یک طرح کلی ترسیم کنید که از ویژگی اصلی پیروی می کند

صورت صورت: بینی ، لب و چانه. این را در اطراف سر او دنبال کنید (لازم نیست کامل باشد) و آن را ببندید. آن را با سایه تیره رنگ صورت او پر کنید.
شکل اصلی را انتخاب کنید ، آن را کپی کرده و صورت کپی شده خود را روی شکل سایه حرکت دهید (با حرکت به بالای پشته لایه).
هم شکلی که برای سایه درست کرده اید و هم شکل سر تکراری را انتخاب کنید و سپس Intersect واقع در نوار ابزار بالای صفحه را برای ترکیب آنها انتخاب کنید. سایه را با استفاده از کلید cmd + [کلید (Mac) یا Ctrl + [کلید (Win) پشت ویژگی های صورت او حرکت دهید تا جایی که جزئیات چهره او در پشت سایه پنهان شود.
برای سایه انداختن قسمت بالایی ، پاها ، کفش ها ، بازوها و غیره می توانید از همین روش استفاده کنید.

شیب رنگ
با استفاده از شیب های اینجا و آنجا به جای رنگ های تخت ، همانطور که در صورت دختر استفاده می شود ، می توانید جلوه های ظریف جالب نیز اضافه کنید.

ابزار Fill را انتخاب کرده و روی سایه چهره انتخاب شده (در بالا) بکشید.
با استفاده از Color Panel رنگ پایان را دوباره رنگ کنید. می توانید توقف های انتهایی را انتخاب کنید تا به طور مستقل رنگ آمیزی شوند.
این کار را برای قسمتهای دیگر مانند سایه های مو و پای دختر تکرار کنید.
جزئیات کوچک دیگر را می توان به صورت دستی با ابزار Pen اضافه کرد ، یعنی سایه چشم ، سایه زیر بینی و زیر لب. هنگامی که سایه اصلی را تنظیم کردید ، چگونگی عمق دریافت این جزئیات به شما بستگی دارد.

فشار بیشتر
در این مرحله از ویژگی Stroke Panel’s Pressure برای ساخت تارها و هایلایت های مو ، هایلایت لبه صورت و هایلایت لب پایین بسیار استفاده شده است.

“ویژگی Pressure به یکی از موارد مورد علاقه من در Affinity Designer تبدیل شده است.”

شیب دخترانه
با ترکیبی از این سه تکنیک ساده برای ترسیم سایه ، استفاده از شیب رنگ و شبیه سازی فشار می توانید نتایج فوق العاده ای کسب کنید. برای به پایان رساندن این سه شخصیت ، از همان مراحل توضیح داده شده در بالا بارها و بارها استفاده کرده ام. در اینجا هیچ جادوی نینجا باستانی پنهانی وجود ندارد ، فقط یک مشت ابزار قدرتمند است.

شخصیت هایی با سایه
پایان دادن به تنظیمات
من بهترین ها را برای آخر وقت ذخیره کردم! یکی از ویژگی های اصلی Affinity Designer تنظیمات غیر مخرب قدرتمند آن است. این موارد را تقریباً در هر ویرایشگر bitmap خواهید یافت ، اما به ندرت می توان آنها را در یک برنامه مبتنی بر برداری یافت.

یک سناریوی مشترک .. گاهی اوقات شما تصویر عالی خود را به پایان رسانده اید ، فقط در پایان متوجه شوید که شخصیت های شما به کنتراست بیشتری نیاز دارند یا سایه های شما به رنگ و بوی گرم تری نیاز دارند. ارغغه

دو راه حل ممکن است گرفته شود:

لایه های برداری خود را جداگانه به عنوان bitmap صادر کنید تا ترکیب دوباره در داخل ویرایشگر bitmap ایجاد شود و تنظیمات رنگ را روی اشیا individual منفرد اعمال کنید. چه اتفاقی می افتد اگر شما نیاز به کمی تغییر مسیر حرکت یک جسم دارید؟ باید به برنامه برداری برگردید ، ضربه را تنظیم کنید و شی object را دوباره به ویرایشگر نقشه خود صادر کنید. اورگه خوب نیست.
در برنامه برداری خود دوباره کارهای هنری خود را دوباره رنگ کنید.
بله ، بیشتر به نظر می رسد که عذاب خود را انتخاب کنید ، درست است؟

خوشبختانه ، Affinity Designer طیف گسترده ای از لایه های تنظیم شده داخلی را دارد که با بردار شما به گونه ای رفتار می کند که گویی نقشه های بیتی هستند … خیلی جالب!

بگذارید بگوییم ما می خواهیم سطح زنگ موجود کوچک خود را اصلاح کنیم. فقط لایه موجود را انتخاب کنید ، به پایین صفحه لایه ها بروید ، تنظیمات و سطح را انتخاب کنید و سپس تنظیمات اعمال شده سطح را تنظیم کنید.

تنظیم سطح قبل و بعد
موجودات اکنون از نگاه محکم تری برخوردارند و کنتراست بیشتری از خود نشان می دهند. با غیر تخریبی بودن لایه ، اگر از نتیجه کار راضی نیستید می توانید بعداً لایه را اصلاح کنید یا به سادگی آن را حذف کنید.

تنظیمات چندگانه
این کار را برای نویسه های دیگر تکرار کنید – لایه های تنظیم اعمال شده به عنوان عکس های کوچک سفید در هر ورودی لایه نشان داده می شوند. البته ، می توانید روی نماد افشاگری کلیک کنید تا لایه گسترش یابد ، و هر تنظیم سطح را نشان می دهد.

 

 

 

 

هدف گذاری لایه ها
همانطور که تنظیمات فقط برای لایه انتخاب شده در حال حاضر اعمال می شود ، به شما امکان می دهد فقط آن لایه را تنظیم کنید ، اما اگر بخواهید روی همه لایه های خود تأثیر بگذارید چه می کنید؟

بگذارید بگوییم من می خواهم یک Selective Color Adjustment اضافه کنم تا سایه ها را با یک رنگ قرمز مایل به زرد کرده و همه سفیدها را زردتر نشان دهد. این باید بر تمام نویسه ها و لایه پس زمینه نیز تأثیر بگذارد.

تنظیم رنگ انتخابی را روی هر لایه اعمال کنید ، سپس آن را به بالای پشته لایه بکشید. تنظیمات مربوط به سفیدها ، خنثی ها و سیاه پوستان را که از طریق منوی pop-up در دسترس است شروع کنید و تغییر نتایج را در زمان واقعی مشاهده خواهید کرد. می توانید هر تعداد تنظیمات را که می خواهید جمع کنید و هر بار نتایج تجمعی کاملاً متفاوتی بگیرید.

هدف گذاری لایه ها
تفاوت ظریف است اما قرمزهای شخصیت Rabbit دست راست را با شدت بیشتری نشان می دهید.

تنظیم انتخابی رنگ قبل و بعد
تنظیمات دیگر را می توان برای ظاهری متفاوت اعمال کرد. مقایسه چهار رنگ زیر فقط با استفاده از لایه های تنظیم بدون تغییر رنگ اصلی انجام شده است. اکنون می توانید با آزادی بیشتری کار کنید ، زیرا مجبور نیستید از همان ابتدا در مورد رنگ صحنه خود تصمیم بگیرید ، می توانید تنظیمات مختلف را در حین پرواز امتحان کنید و بعداً بتوانید نظر خود را تغییر دهید. حتی کارهای هنری خود را بیشتر ویرایش کنید. جادویی

کلومقایسه r پس از تنظیمات اعمال شده
برای خاتمه دادن ، متن عنوان جلد خود را با پر کردن شیب ، حاشیه سفید و یک طرح کلی قوی اضافه کردم

Leave A Reply

Your email address will not be published.