تکنیک های حرفه ای صدا در آموزش پریمیر

0

سلام در این مقاله آموزشی پریمیر به یکی از مهم ترین ارکان در تدوین یعنی ادیت صدا میپردازیم. همواره کسانی که بعد از آموزش پریمیر وارد بازار کار تدوین میشوند به این موضوع واقف هستند که صدا یکی از مهم ترین چیزهایی هست که میتواند به بهبود خروجی مورد انتظار برای بینندگان کمک شایانی را داشته باشد و از این رو در این مقاله اموزشی به آن پرداخته شده است.

-هانس زیمر
در ویدئو و فیلم گفته شده است که صدا مهمترین چیز برای درست شدن است ، و من با این جمله موافقم. در حقیقت ، در زمان های قدیم فیلم های صامت ، سالن سینما یک نوازنده حرفه ای را برای بداهه پردازی و اجرای زنده یک امتیاز هنگام پخش فیلم استخدام می کرد و برای همین در آموزش تدوین فیلم با پریمیر هم اهمیت پیدا کرده است. حتی در آن زمان ، سازندگان سینما و صاحبان تئاتر هنگام دیدن یک فیلم سینمایی قدرت صدا را درک می کردند. صدا دارای قدرت تغییر در احساس شما نسبت به یک شخصیت ، قدرت تأثیر در روحیه شما و قطعاً قدرت تغییر یک ماجراجویی صرف به یک داستان حماسی است.

یادداشت

پرونده های پروژه این فصل برای بارگیری در دسترس هستند. لطفا “مقالاتی درباره محتوای قابل بارگیری” را در مقدمه این کتاب ببینید.

با این حال ، من دریافتم که اکثر افراد در کلاسهای من از دانش صوتی پایه و دانش کافی برای ایجاد یک ترکیب صوتی خوب و خوب از کار خود برخوردار نیستند. در بسیاری از موارد ، حتی ویراستاران خوب و باتجربه نیز هرگز مهندس صوتی را در محل کار خود ندیده اند و هیچ ایده ای درباره نحوه شروع کار ندارند. بنابراین ، آنها سعی می کنند میزان صدا و جلوه های مختلفی را تجربه کنند و سعی کنند صدای صوتی و تلفیقی خوبی داشته باشند. اما بدون دانش مقدماتی درباره اینکه چه کاری باید انجام دهند ، آنها معمولاً شکست می خورند.

بیشتر مردم تصور می کنند که فیلم اگر کیفیت صدا کم باشد کیفیت پایین تری دارد ، این بدان معنی است که شما می توانید با بهبود کیفیت صدا کیفیت تولید خود را بهبود ببخشید.

اگرچه این کتاب در مورد پس از تولید است ، به خاطر داشته باشید که حفظ کیفیت خوب صدا در مراحل تولید در مرحله پس از تولید بسیار ارزشمند خواهد بود. “اصلاح صدا در پست” غیر واقعی است و به ندرت نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

این فصل به شما کمک می کند تا در برنامه خود صدای عالی ایجاد کنید. از آنجا که همیشه با صدای عالی کار نمی کنید ، این فصل همچنین دارای بخشی در مورد چگونگی رفع مشکلات رایج صوتی با استفاده از Adobe Premiere Pro و Adobe Audition CC است. از تنظیم محیط کار خود تا تنظیم سطح تا اضافه کردن جلوه ها ، درست مثل موارد مثبت با صدا کار خواهید کرد.

محیط گوش دادن
اهمیت محیط گوش دادن شما قابل اغماض نیست. دو ابزار نحوه رفتار شما با صدای شما را تعیین می کند: گوش ها و وسایلی که صداها را به آنها منتقل می کند.

نکته

در طول تولید شما باید قوی ترین سیگنال صوتی ممکن را بدون اینکه زیاد بلند باشد ، دریافت کنید. شما همچنین نیاز دارید که سر و صدای محیط تا حد ممکن قابل اغماض باشد. این نسبت صدای مطلوب در برابر نویز به عنوان نسبت سیگنال به نویز شناخته می شود. ایده داشتن سیگنال “خوب” قوی و سطح نویز ضعیف است. یکی از تکنیک هایی که باید استفاده کنید کاهش فاصله منبع صدا (ساز ، صدا و …) از میکروفون است و در نتیجه باعث کاهش سطح نویز می شود. (روش های قرارگیری و ضبط میکروفون از حوصله این کتاب خارج است.)

گوشهای شما
برخی از افراد با توانایی های طبیعی متولد می شوند که درک آنها از صدا و در نتیجه وظایف پردازشی آنها را برای آنها بسیار آسان می کند. دیگران نیستند. دقیقاً مانند هر مهارت دیگری ، می توانید گوش های خود را آموزش دهید تا تفاوت های ظریف صدا را تشخیص دهند. همچنین می توانید گوش های خود را آموزش دهید تا بدانند برای تنظیم صدای خود برای دستیابی به نتایج مطلوب ، چه کاری باید انجام دهند. درک صوتی خوب یک شبه اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات سالها آموزش لازم است. من توصیه می کنم دائماً کارهای خود را با ضبط اصلی (پردازش نشده) و ضبط هایی که می دانید خوب هستند و دوست دارید مقایسه کنید. گوش های خود را برای شنیدن آنچه از دست داده اید شروع کنید!

تجهیزات و تنظیمات صوتی شما
داشتن اصوات به دقیق ترین شکل ممکن به گوش شما می رسد ، برای موفقیت آمیختن و تسلط بر برنامه شما ضروری است. نیازی به گفتن نیست که شما باید در یک اتاق ساکت کار کنید. اما علاوه بر سکوت ، می توانید از تجهیزات خاصی استفاده کنید و کارهای زیادی انجام دهید تا نحوه گوش دادن به صدای خود را در فضای ویرایش بهبود بخشید. برخی از آنها گران هستند (یک جفت بلندگوی مانیتور با کیفیت چند دلار برای شما بازمی گرداند) و بعضی دیگر یک پنی هم ندارند:

کیفیت بلندگوها بهترین بلندگوهایی که توانایی خرید آن را دارید تهیه کنید. طیف گسترده ای از مدل ها و اندازه ها (و قیمت ها) موجود است. به خود بیاموزید که بهترین مدل ها و اندازه ها برای اتاق و محل کار شما چیست (وب سایت های تولید کننده بلندگو منبع اطلاعاتی بسیار خوبی هستند). بلندگوهای شما لزوماً زیاد و بسیار گران نیستند. آنها فقط باید پاسخ مناسبی به سیگنالی که به آنها خورانده می شود داشته باشند. در صورت امکان ، سعی کنید از بلندگوها در دو اندازه مختلف استفاده کنید: بلندگوهای بزرگتر (لزوماً بزرگ نیستند ؛ اندازه من قفسه کتاب است) و بلندگوهای کوچک تر ، بنابراین می توانید مقایسه کنید که برنامه شما در دو سیستم مختلف به نظر می رسد. اطمینان حاصل کنید که خروجی یکسان از سیستم شما هر دو جفت را تغذیه می کند.
مواد دیواری مواد مختلف خاصیت جذب صدا متمایزی دارند. ممکن است یک طرف اتاق از دیگری روشن تر باشد و ترکیب شما آسیب ببیند. اگر چندان دشوار و پرهزینه نیست ، اطمینان حاصل کنید که تمام دیوارهای شما از همان نوع ماده جاذب (کف ، پرده ، روکش شیشه ای و غیره) استفاده می کنند.

هنگامی که به عنوان صدا استفاده می شود ، “روشنایی” مقدار محتوای فرکانس بالا را نشان می دهد. اصوات روشن حاوی فرکانس های بالاتر و صداهای تیره فرکانس های کمتری هستند. در موسیقی نیز به سرعت ضربان و امضای کلیدی که در آهنگسازی استفاده می شود اشاره دارد.

از طرف دیگر ، “گل آلود” اصطلاحی تحقیرآمیز برای صداهایی است که محتوای فرکانس پایین تا متوسط ​​زیادی در آنها وجود دارد. این صداها فاقد وضوح هستند ، زیرا تشخیص سازها و صدای مختلف دشوار است.

بلندگوها را قرار دهید. با فرض اینکه سخنرانان مناسبی دارید ، برای بهترین موقعیت این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

سعی کنید خود را در وسط بلندگوها قرار دهید. آنها باید در همان فاصله در سمت چپ و راست (“نقطه شیرین”) باشند (شکل 4.1). اگر بلندگوهای کوچک و از نوع قفسه کتاب هستند ، آنها را بین سه تا چهار پا از سر خود قرار دهید. از اندازه و موقعیت بلندگو به عنوان یک مانیتور نزدیک به میدان یاد می شود ، زیرا آنها نزدیک شنونده هستند و بنابراین تأثیر اتاق بر شکل موج های صوتی را به حداقل می رسانند.

شکل 4.1
شکل 4.1 بلندگوهای خود را طوری قرار دهید که در “نقطه شیرین” قرار بگیرید ، ترجیحاً در مرکز اتاق و دور از گوشه ها باشید.

اطمینان حاصل کنید که فضای کمی بین بلندگو و دیوار وجود دارد. این باعث می شود بازتاب دیوار چگونگی رسیدن صدا به شما را تحریف نکند.
از قرار دادن بلندگو در گوشه و کنار اتاق خودداری کنید. تمام دیوارهای شما منعکس کننده امواج صوتی است ، بنابراین گوش های شما صوتی را دریافت می کنند که اگر بلندگوهای شما در گوشه های اتاق قرار بگیرند کاملاً دقیق نیست. برخی از ریور یا اعوجاج اضافی ممکن است اضافه شود ، که باعث می شود بیش از حد جبران کنید و یک ترکیب معیوب یا اجرای اثرات را ارائه دهید.
ارتفاع بلندگو برای ارتفاع صحیح بلندگو با سازنده مشورت کنید. اما گاهی اوقات تنها کاری که باید انجام دهید این است که بلندگوها را در سطح گوش قرار دهید. برای دستیابی به ارتفاع مطلوب ممکن است لازم باشد یک جفت پایه کوتاه از یک توزیع کننده محلی طرفدار صدا خریداری کنید.
به ضبط های خوب گوش دهید. بعد از اینکه بلندگوهای خود را به درستی قرار دادید ، به آهنگهایی گوش دهید که می دانید به درستی تسلط دارند. سعی کنید با ژانر آهنگ ها مطابقت داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر در حال مخلوط کردن صدا برای یک تبلیغ تجاری هستید ، به تبلیغاتی که دوست دارید گوش دهید و میکس خود را با تبلیغ مقایسه کنید. سپس می توانید نحوه صدای بلندگوها را قضاوت کنید. به یکنواختی صدا بسیار دقت کنید و اطمینان حاصل کنید که صدا در کانال های چپ و راست متعادل است. در صورت نیاز بلندگوها را تنظیم کنید.
میزان صدای بلندگو از طریق بلندگوها تن صدا را تنظیم کنید و میزان صدا را تا جایی که سطح آن راحت شود تنظیم کنید ، گویی کسی در اتاق با شما صحبت می کند (در صورت اعمال این کار را برای هر دو بلندگو انجام دهید). با انتخاب File> New> Bars and Tone یا File> New> HD Bars and Tone می توانید صدا را پیدا کنید. پس از آن ، سطح بلندگوها (یا صدای رایانه خود) را تنظیم نکنید. اگر میزان صدای بلندگوها را تغییر دهید ، احساس سطح خود را از بین خواهید برد و هرگز از سطح برنامه خود مطمئن نیستید.
هدفون بعضی اوقات ، باید میزان صدای خود را به حداقل برسانید و مجبور شوید از هدفون استفاده کنید. هدفون از نظر کیفیت خوب و بد است.

اگر مجموعه ای از هدفون های با کیفیت و حرفه ای را با یک سیستم تقویت تمیز ترکیب کنید ، می توانید دقیق ترین و بی رنگ ترین محتوای صدا را بدست آورید. شما نیازی به در نظر گرفتن آکوستیک اتاق یا سایر مشکلات نخواهید داشت زیرا وقتی سر خود را می چرخانید ، هدفون نیز با شما می چرخد ​​، به این معنی که مهم نیست که همیشه در “نقطه شیرین” خواهید بود.

استفاده از هدفون جنبه های منفی نیز دارد:

گوش های شما راحت تر خسته می شوند. بیشتر گوشی ها ناراحت کننده نیستند و شما تمایل دارید که سطح صدا را بالا ببرید.
پاسخ فرکانس متفاوت است. پاسخ فرکانسی هدفون ها می تواند کاملاً متفاوت از بلندگوها باشد ، بنابراین شما تصور غلطی از اینکه صدای میکس به چه صورت است ، دریافت خواهید کرد. ممکن است با اشکال مختلف درمان صدا مانند EQ ، طنین انداز و غیره بیش از حد جبران کنید.
شکل موج به امواج اشاره دارد. صدا به صورت موج حرکت می کند. زنگ های پایین ، به ویژه صدای عمیق / باس ، موجی دارند که می تواند تا شش فوت طول داشته باشد ، و بازنمایی آنها را در هدفون دشوار می کند.
Adobe Premiere Pro’s Workspace
همانطور که می دانید ، می توانید فضای کاری Adobe Premiere Pro را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید. من معمولاً هنگام کار با صدا فضای کار را تغییر می دهم زیرا با این کار پنلهایی را که بیشتر از همه استفاده می کنم در مکانی قرار می دهد که به راحتی پیدا کنم. تغییر فضاهای کاری آسان است و Adobe Premiere Pro با فضاهای کاری از پیش طراحی شده بسیار راحت همراه است. موردی که من برای ویرایش صدا استفاده می کنم فضای کاری Audio است. برای دسترسی به این فضای کاری ، Window> Workspace> Audio را انتخاب کنید

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.